16/6/06

Pleasant Street

Ο καθένας έχει κάποια τραγούδια που όχι απλώς τον συνόδεψαν σε κάποια φάση της ζωής του, αλλά που έγιναν φάση της ζωής του. Το Pleasant Street είναι ίσως το πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα για μένα. Είναι η εποχή που πετούσα.

Θα πρέπει να ήταν μια από τις πρώτες συναυλίες (αν όχι η πρώτη) του Eric Burdon στη Θεσσαλονίκη στο Αλεξάνδρειο Μέλαθρο, αυτό που όλος ο κόσμος ήξερε ως «Παλαί ντε Σπορ», αρχές δεκαετίας 80. 400 δραχμές το εισιτήριο. Θυμάμαι σαν και τώρα την χαρά όταν πήρα το εισιτήριο στα χέρια μου λίγες μέρες πριν την συναυλία.

Τα βράδια τότε συνήθιζα να κλειδαμπαρώνομαι στο δωμάτιο μου και να διαβάζω ακούγοντας ράδιο. Έχτιζα τις μυθολογίες μου και ικέτευα την ιέρεια μου. Κάποιος καλός άνθρωπος στο Πρώτο Πρόγραμμα (πόσοι καλοί άνθρωποι υπήρχαν τότε στην Ελληνική Ραδιοφωνία δε λέγεται) παρουσίασε σε μια εκπομπή ολόκληρο το άλμπουμ του Tim Buckley, Goodbye and Hello. Την επόμενη ημέρα «σκότωσα» το εισιτήριο του Eric Burdon χωρίς κανέναν δισταγμό και αγόρασα το δίσκο. Τον έλιωσα κυριολεκτικά ακούγοντας τον. Τα βράδια έπαιρνα τους δρόμους μεθυσμένος, έκανα ίσως δεκάδες χιλιόμετρα με τους ήχους του Pleasant Street να με συνοδεύουν από μνήμης. Περπατούσα και το μόνο που έβλεπα μπρος μου ήταν το πιο όμορφο και ξέγνοιαστο χαμόγελο του κόσμου. Και κυνηγούσα να το πιάσω.

Σπάνια πλέον ακούω αυτό το τραγούδι. Ας όψεται η δισκοθέτισσα που με έβαλε στον πειρασμό να το ξανακούσω και να γεμίσουν σκουπιδάκια τα μάτια μου.

Νόμιζες ότι πετούσες και μετά άνοιξες τα μάτια.

2 σχόλια:

Mantalena Parianos είπε...

Aργύρη,
πρέπει να ήταν μεγάλη θυσία για σένα να σκοτώσεις το εισιτηριάκι του Burdon για τον δίσκο (βινύλιο, ε?) του Buckley...
"Σπάνια ακούω πια αυτό το τραγούδι" έγραψες... ΚΙ εγώ, κι ας μην έχω προλάβει να το βαρεθώ αφού είμαι κατά πολύ μικρότερή σου φαντάζομαι. ΔΕΝ ΑΝΤΕΧΕΤΑΙ εύκολα...
μουτς

Αργύρης Πυροσκάλας είπε...

Μανταλένα, για να το θυμάμαι
20+ χρόνια μετά μάλλον μου στοίχισε πολύ. Το μόνο αντιμέτρο που έλαβα τότε ήταν να απαγορέψω δια ροπάλου σε γνωστούς και φίλους να αναφέρονται στη συναυλία. Αλλά δεν πειράζει καθώς αυτή ήταν η αρχή της γνωριμίας μου με τον Buckley.
Tο τραγούδι αυτό δεν θα το βαρεθώ ποτέ, αλλά ναι δεν αντέχω να το ακούω συχνά.

Ο δίσκος ήταν φυσικά βινύλιο και από χθες προσπαθώ να θυμηθώ πότε τον είδα τελευταία φορά.

Σκιτσάροντας

Δύσκολες οι τρεις διαστάσεις. Ακόμη και με δύο δυσκολεύομαι. Σκιτσάροντας αποκτώ άλλη επαφή με τα πράγματα. Κάθε αντικείμενο, ακόμη και το ...